lauantai 6. heinäkuuta 2019

Runollista Eino Leinon ja runon ja suven päivää

 
 
 
 
 
Mitä on nää tuoksut mun ympärilläin?
Mitä on tämä hiljaisuus?
Mitä tietävi rauha mun sydämessäin,
tää suuri ja outo ja uus?
 
Minä kuulen, kuink' kukkaset kasvavat
ja metsässä puhuvat puut.
Minä luulen, nyt kypsyvät unelmat
ja toivot ja tou'ot ja muut.
 
Kaikk' on niin hiljaa mun ympärilläin,
kaikk' on niin hellää ja hyvää.
Kukat suuret mun aukeevat sydämessäin
ja tuoksuvat rauhaa syvää. 
 
 
Eino Leino: Rauha (1898)
 
 
*****
 
Toivotan kaikille kamarissani piipahteleville
ihanaa ja runollista 
Einon Leinon ja runon ja suven päivää ♥
 
 
 

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Aino, kiitos kun piipahdit ja sinulle myös ihanaa suven suloa <3

      Poista
  2. Metsän puhuvien puiden keskeltä palanneena oli helppo jakaa juuri tämä Leinon runo. Rauhaa, kypsyviä unelmia Sinulle ja ruusu ainutkertaiselle tuntojen tulkille, Eino Leinolle:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leinon runoissa on ikiaikaista kantavuutta, vähän niin kuin metsien puissa... Ja tämä on kyllä yksi hienoimmista Leinon runoista. Kiitos Takkutukka ja rauhaa ja sydämessä aukeavia kukkia myös sinulle <3

      Poista



Kiitos kommentistasi - keskustelu avartaa!